Przejdź do treści

Główne założenia koncepcji pracy szkoły

Koncepcja pracy Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Cedzynie na lata 2016-2021

1. Główne założenia Koncepcji Pracy Szkoły

Opracowanie Planu Pracy Szkoły wynika z przeprowadzonej diagnozy i ustalenia dalszych kierunków rozwoju szkoły celem:

  • podtrzymywania mocnych stron pracy szkoły,
  • rozwijania dotychczasowych doświadczeń,
  • rozwijania i wdrażania wniosków z ewaluacji,
  • Podnoszenia wyników nauczania

Koncepcja zakłada poprawę jakości pracy szkoły, systematyczne analizowanie i ocenianie stopnia realizacji stawianych przed szkołą wymagań wynikających z zadań szkoły. Ukierunkowana jest na systematyczne doskonalenie warunków, jakie szkoła stwarza na rzecz wszechstronnego rozwoju uczniów. Podmiotem wszelkich oddziaływań jest tu uczeń, który opuszczając szkołę potrafi uczyć się, działać, współpracować; który zgodnie z podstawą programową, reprezentuje zintegrowany system wiedzy, umiejętności i postaw.

Misja szkoły

„Jesteśmy szkołą zapewniającą wszechstronny rozwój ucznia twórczego, wrażliwego, samodzielnego, otwartego na problemy, rozumiejącego zmiany we współczesnym świecie. Chcemy nauczyć go życia w zgodzie z tradycjami, naturą i ludźmi. Działamy w myśl hasła „ Wychowujemy wolnego i samodzielnego człowieka, gotowego pokonać trudy codziennego życia”.

Wizja szkoły Szkoła Podstawowa w Cedzynie to szkoła:

  • nowoczesna, przyjazna , innowacyjna przygotowująca uczniów do samodzielnego funkcjonowania w
  • otaczającym świecie, nastawionych na osiąganie sukcesów,
  • promująca chrześcijański system wartości,
  • pomagająca wszystkim uczniom w pełnym ich rozwoju,
  • prowadząca szeroki zakres działań pozalekcyjnych, dzięki którym uczniowie zdobywają wiedzę oraz rozwijają
  • swoje zainteresowania,
  • korzystająca z najnowszych zdobyczy technik informacyjnych i informatycznych,
  • pracująca metodami aktywnymi,
  • wspierająca i rozwijająca współpracę między uczniami, nauczycielami, rodzicami oraz społecznością lokalną,
  • umożliwiająca wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim uczniom,
  • uwzględniająca w swoich działaniach potrzeby środowiska lokalnego,
  • zapewniająca dobrze zorganizowane, atrakcyjne zajęcia w dobrze wyposażonym budynku szkoły,
  • w której nad rozwojem ucznia czuwa wykwalifikowana, kompetentna, zaangażowana kadra pedagogiczna, stosująca nowoczesne metody nauczania i wychowania.

Cele koncepcji:

Kierunki i cele rozwoju placówki w latach 2016-2021 w poszczególnych dziedzinach i obszarach jej 

funkcjonowania:

Aspekt programowy:

I. Podnoszenie jakości kształcenia, wychowania i opieki.

  • Utrzymanie wysokiego poziomu nauczania i unowocześnianie procesu dydaktycznego.
  • Realizacja projektów edukacyjnych,
  • Tworzenie autorskich programów,
  • Wykorzystanie technologii informacyjnej w praktyce szkolnej.
  • Rozwijanie i pogłębianie uczuć patriotycznych;
  • Tworzenie i wdrażanie programów profilaktycznych,
  • Tworzenie ciekawej oferty edukacyjnej dla ucznia ,

 Opieka i wychowanie

  • Zorganizowanie opieki nad uczniami z rodzin dysfunkcyjnych, wielodzietnych i żyjących w trudnej sytuacji materialnej.
  • Popularyzacja wiedzy i zachowań ekologicznych.
  • Wdrażanie uczniów do zdrowego, bezpiecznego i wolnego od nałogów stylu życia
  • Promowanie zdrowia – podejmowanie działań w ramach szkoły promującej zdrowie.

 Aspekt jakościowy:

  • Badanie osiągnięć edukacyjnych uczniów,
  • Rozwijanie zainteresowań uczniów,
  • Organizacja czasu wolnego ucznia
  • Diagnozowanie wybranych obszarów pracy szkoły,
  • Podnoszenie kwalifikacji nauczycieli

Aspekt organizacyjny:

II. Rozwijanie i doskonalenie współpracy społeczności szkolnej i środowiska zewnętrznego.

Obszar: środowisko lokalne:

  • Stałe polepszanie warunków sprzyjających kontaktom z rodzicami.
  • Rozwijanie i umacnianie współpracy ze środowiskiem lokalnym.
  • Doskonalenie współpracy z rodzicami
  • Troska o wizerunek w środowisku lokalnym, budowanie tradycji szkoły.

Obszar: zarządzanie:

  • kształtowanie partnerskiego i twórczego współdziałania jako podstawa nowoczesnego zarządzania.

Dziedzina infrastruktury

III. Stałe polepszanie organizacji pracy w szkole, wzbogacanie bazy i jej optymalne wykorzystanie:

  • Zagospodarowywanie pomieszczeń w szkole zgodnie z organizacją zajęć,
  • Usprawnianie organizacji pracy w szkole,
  • Optymalne wykorzystanie bazy szkolnej,
  • Zapewnienie bezpiecznych warunków nauki i pracy.

Uzasadnienie wyboru celów rozwojowych:

Nasza szkoła jest placówką dobrze rozwijającą się, dlatego chcemy, aby nasze działania w dalszym ciągu nastawione były na jej nowoczesność pod względem: metod nauczania, programów edukacyjnych, wyposażenia sal lekcyjnych,

sposobów rozwiązywania problemów. Pragniemy rozwijać zainteresowania naszych uczniów w różnych dziedzinach życia. Troską naszą jest, by uczeń czuł się dobrze i bezpiecznie, by mógł liczyć na pomoc.

Priorytety naszego działania to:

  • Nauka języków obcych
  • Poszerzenie oferty edukacji informatycznej w szkole,
  • Promowanie zdrowia i podejmowanie działań zgodnie z założeniami , „Szkoły promującej zdrowie”
  • Rodzic partnerem w działaniach szkoły,
  • Podnoszenie poziomu kształcenia, których miarą jest ciągły postęp osiągnięć edukacyjnych uczniów,
  • Wykorzystywanie metody projektu jako sposobu na rozwijanie kreatywności uczniów,
  • Stała praca nad rozwijaniem systemu odkrywania talentów w szkole,
  • Szkoła przyjazna dla uczniów mających problemy w nauce i zachowaniu,
  • Wdrażanie oceniania kształtującego w szkole.

Ustalenia końcowe:

1. W oparciu o koncepcję pracy szkoły corocznie opracowane są plany pracy oraz plan nadzoru pedagogicznego.

2. Sprawozdanie z realizacji założeń koncepcji dokonuje się w oparciu o realizację planu pracy szkoły w roku szkolnym

2 razy w roku na radzie pedagogicznej.

Koncepcja Pracy Szkoły przyjęta została do realizacji uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia 15.09.2016r.

Facebook